Vad vi gör (igen, försvann i svensk översättning)

World of terror version 2.0 är just nu under utveckling, och här kommer vi att berätta vad vi gör just nu.
Vi kommer fortsätta skriva i mer detalj om vad vi gör, detta är bara en lista där vi stryker av det vi ska ha klart till deadlinen vi har i jul.

Kända buggar V1.0
All AI går i samma riktning vid start av programmet Avklarat i version 2.0
Cameran kan inte röra sig runt karaktären
Avklarat i version 2.0
Spelet kan kännas huggigt
Avklarat i version 2.0

Verktyg till 2.0
Spel editor Färdig



Nya saker i V2.0
Fully functioning GUI with both mouse and keyboard
Större del avklarad
Möjlighet att markera AI,NPC med musen, men också styra vart karaktären ska gå. Under utveckling
ROAM implementation Större del avklarad
Animerade karaktärer
Färdig
AI level 2
Står I kö
9 gånger större karta (värld)
Står I kö
2D + 3D natur Står I kö
Miljö meshar Står I kö
Spara karaktärer m.m.
Under utveckling

Och här är dom äntligen!

Ja det är sant, vi har äntligen fått upp lite screens av spelet på vår sida!
Och vi kan också berätta att WoT nu mera har delats upp i två delar, den ena delen är klar och kan i dagsläget ersätta den tidigare.
Men vi jobbar fortfarande på den nya terrängen för vårt andra program som kommer att bli vår terräng editor eller världs editor.
Detta kommer att påskynda vårt arbete med världen och också göra att vi enklare kan modellera den, och detta är viktigt för oss så att vi kan hålla vår deadline.

mvh WoT GM

And here they are!

Yes now we have finally got some screens of the game up on our page!
And we can also tell you that the WoT project is now splitted up in to two parts, the terrain is ready and can be placed in our game right now.
But we are still working on it for our new second program which will be our terrain editor.
This will make the creation of the world much easyer and faster then it's bin before, and this is great for us as we need to make our deadline.
Regards WoT GM

Creator Screens

This is the first screen we took of the new WoT (prev named MISO).
This is the same old terrain but here you see some billboard trees placed on terrain.
Here is a more recent screen when we were having problems with the optimization.
Problem
This is a screen of how the world look at the momment, this is the terrain were replacing right now.
And here it's in wireframe
And what we just now are working on.
And it's wireframe for comparaison.

Where were we?

We have not written annyting about our progress with the project for a while.
Why, you ask?
Well this project is dependent on the private time we have, and also our finacial possibillitys.
So we have not been able to write anything new because our time
Så vi har inte kunnat skriva nått nytt då vi fått lägga det på hyllan tills det fanns tid.
Men vi är tillbaks, dock kommer vi gå lite på tomgång fram till mars nästa år.
Vi har fortfarande kvar vår deadline vid jul i år och vi ska göra allt för att inte spräcka den.
Nån gång under denna veckan kommer vi också att lägga upp en screenshot kategori på sidan, just bara för att ni inte bara ska behöva läsa texter utan se lite var nånstans vi är.
Och där kommer också era screens ni vill ha publicerade att läggas i framtiden.
mvh WoT GM
We have not written annyting about our progress with the project for a while.
Why, you ask?
Well this project is dependent on the private time we have, and also our finacial possibillitys.
So we have not been able to write anything new because our personal schedule has bin so busy that we have had little time over to the project.
But now were back, though we will be running on low until about Mars next year.
We still will do everything in our power to get a demo out by chirstmas this year and there for not passing the deadline we set up.
Sometime during this week we will also create a new catagory on this blog, screenshot.
Right now it will just be some eavesdrop on what we are doing, hopefully a bit more exciting then just reading about it.
This category will also be where we will put up any sceens you users whan't  published.
Regards WoT GM

Var tog vi vägen?

Vi har inte skrivit nått i projekt bloggen på ett tag.
Varför inte det undrar ni?
Jo detta projekt blir tyvärr lidande av privata skäl emellanåt då det inte finansieras på något sätt utan är beroende av skaparnas egen ekonomi.
Så vi har inte kunnat skriva nått nytt då vi fått lägga det på hyllan tills det fanns tid.
Men vi är tillbaks, dock kommer vi gå lite på tomgång fram till mars nästa år.
Vi har fortfarande kvar vår deadline vid jul i år och vi ska göra allt för att inte spräcka den.
Nån gång under denna veckan kommer vi också att lägga upp en screenshot kategori på sidan, just bara för att ni inte bara ska behöva läsa texter utan se lite var nånstans vi är.
Och där kommer också era screens ni vill ha publicerade att läggas i framtiden.
mvh WoT GM

RSS 2.0