WoT Grafiska Användar Gränssnitt

Som planerat har vi gjort färdig GUIn (förkortning av titeln på inlägget fast på engelska).
Vi är inte helt klara med GUIn dock, utan vi är färdiga så långt som vi kan bygga det tills de andra delarna av spelet är färdiga.

För att komma till den punkt då vi kan göra ett komplett GUI, har vi fått börja med att göra spel miljön lättare för datorn att hantera genom att implementera ett Octtree. Det kommer som sagt göra spelet lättare och även ge spelet en användbar funkiton (dock kommer jag inte gå in mer på vad detta innebär).

När vi är färdiga med skapandet av vårat octtree kommer vi att börja bygga spelets NPC karaktärer, och med detta menar vi då både själva 3D modellerna och programmeringen bakom.

Detta är allt vi har att berätta för er just nu, men vi återkommer snart med mer detaljer om hur octtree processen fortgår.

Mvh WoT GM

WoT Graphical User Interface

As planed we have finnished the GUI (short for the title of this post).
We are not totaly done with it but we can't work more with it until other parts gets ready.

To get to the point where we can take up finnishing of the GUI to 100% we started out with making the game enviroment lighter by implementing a Octtree, this will make the game lighter to run and also give the game a usefull function (not going in to annymore detail on that).

When were ready with making this thing we call the octtree we will start building the first NPCs for the game, this means both the 3D models and the programming behind them.

This is what we have for you at this time, we will soon be back with more details how the octtree process is going.

Regards WoT GM

World of terror more internationall approach

This blogg is made to tell the public about how our project game is comming along.
But then we realized that we can't write the progress in Swedish as also people from other countrys might be instessted.
So from this day forward this blogg will be in English, how ever, there will be a Swedish section on the blogg for those how have problem with reading the English contributions.

We can tell you all that the game is moving forward, we are currently working on the GUI (grapical user interface) of the game and its comming along verry well, we expect it to be finished before the week ends.

Why does this page look like a mess?
Well we are working on getting it fixed up but we feel that using flashy 3D programs and making almost photorealistic pictures for the page would be to fool our players. So unitl we can get a screenshot from the real game to use as background this page will not get much makeover, we will how ever do something to make it more accurate to the games time frame when we get some time to spare.

Best regards WoT GM

World of terror en mer internationell framtoning

Denna blogg är till för att berätta för alla interesserade om hur vårat spel utvecklas.
Men så insåg vi att skriva uppdateringarna och hur processen fortgår inte kunde skrivas på svenska då där kan vara personer från andra länder som också är intresserade av hur det fortgår.
Så från och med idag kommer bloggen att vara på engelska, dock kommer vi att skriva inläggen även på svenska då där finns personer som inte förstår engelska.

Vi kan berätta att spelet går framåt, vi håller just nu på att arbeta med GUI (grapical user interface) som då är knappar och liknande, och det ser ut som vi kommer vara färdiga med detta i slutet av veckan.

Varför ser sidan så oarbetad ut?
Vi arbetar på att få den att se bättre ut, men vi vill inte använda oss av häftiga 3D program som gör nästan fotorealistiska bilder av spelet som skulle lura er att tro att vår grafik är av den kalibern.
Så fram tills dess att vi har bilder från det riktiga spelet kommer vi inte göra mycket för att ge sidan ett ansiktslyft, vi kommer dock att försöka få sidan att se lite mer tidsenlig ut med spelet.

Mvh WoT GM

WoT Version 2.0

World of terror version 2.0 have just started to get assembled, and here were going to tell you about what we are doing at the momment, but also whats comming in the new version.

Known bugs in V1.0
AI all walk in the same direction at startup
Cleared in version 2.0
Camera can't move around character
Cleared in version 2.0
The game can feel a bit jerky
Cleared in version 2.0

Tools for 2.0
Game editor Completed



New things in V2.0
Fully functioning GUI with both mouse and keyboard
Larger part done
Targeting, mark AI you whant to interact with, or choose a position in the world to move your character to.
In progress
ROAM implementation Larger part done
Animated characters
Completed
AI level 2
queued
9 times bigger map (world)
queued
2D + 3D vegetation queued
Enviroment meshes queued
Save file for chars etc.
In progress

Välkommen till World of terrors projekt blogg

Som hemsida är lite för seriöst för vårt spel än så länge.
Så vi tänkte bygga upp en projekt blogg under Alpha pre-Alpha stadiet.
Här kommer vi att redovisa för vad som kommer att ske i kommande versioner, och även visa er lite vad vi håller på att förbättra.
Där kommer också ha en "Buggar" del där vi kommer att skriva upp alla buggar vi och ni hittar och sedan stryka dem en efter en som vi blir färdiga med dem.
Vi ska också skapa nån typ av screenshot sida där vi lägger upp lite bilder av spelet i dess utveckling, om ni själva kanske hittar nått snyggt screen så kan vi alltid posta det också med lite cred förstås.

mvh\ WoT developers (GM)

RSS 2.0