World of terror har blivit namnlöst

Som ni säkert vet om ni är "gamers" så har ett annat spel kommit ut på marknaden och tyvärr så delar de samma förkortning som detta projekt, och för att det inte ska leda till framtida stridigheter så måste vi nu därför ändra vårt projekt namn.
Men det kan ju passa bra då detta är spels mening är att reflektera spelarnas idèer, så nu undrar vi alltså om någon där ute som vill spela spelet när det nu börjar bli färdigt för en första release och har en idè om vad vi ska döpa det till?


Med vänliga hälsningar
WoTGM

World of terror goes nameless!

Well if you are a gamer you will probebley already know that it is another game out in the latest time that actualy uses the same short as us for there game, and as they are further along and backed up by strong companys I don't think we stand a chanse saying we had the name first.
So as this is a community driven game we thought we should throw the question out there, what should we name this game now?

/Regards
WoTGM

Were now developing using TDD!

This is one of few posts that we will make that does not aim to the players of the game but to persons that are intessted in spending there free time developing the game.
But we will explain a bit further about the process in this post as some newer programmers might not have caught up on this subject yet.
TDD is a short for (Test Driven Development) and has bin, and still is a way that many developing companys have choosen to go with when developing applications or refining there old ones.
So why have they done that you ask? Well its pretty simple if you ever played around with it your self, because it makes the development time shorter and includes both debugging and optimization of the code!
That witch makes this method of developing so good is the RED/GREEN system that is explained in many places out on the net (google it kids) and is also illustrated in the program NUnit that is a free developing tool for those how use TDD in development.
The basics of the method is that as long as you ether get a error through (JIT) for example (red X) or a red line in the NUnit program your free to change the code around as you please but just do what is necessary for it to pass that include hardcoded statements.
As long as it's red at any point you may continue altering the code, but if you get a clean debug and no red lines in NUnit you may no longer alter the code!
Unless your altering the test project of NUnit and for example starts throwing in dynamic input into a hardcoded method for example, but then again you will get a red line in NUnit. 


Regards
/WoTGM

Börjar utveckla enligt TDD!

Detta är en av få inlägg vi kommer göra som inte riktar sig till framtida spelare utan främst till personer som är intresserade av att lägga ner tid på att utveckla spelet. Men vi kommer att utveckla lite om vad det här betyder även för de som inte är insatta i vad TDD betyder då det kan finnas programmerare som inte har upptäckt detta än.
TDD är en förkortning som står för (Test Driven Development) och har blivit ett sätt många företag har valt att utveckla enligt, detta beror på att själva utvecklingsprocessen även inkluderar bugg testning och optimering av den färdiga källkoden dock kan ju detta videre utvecklas i ett senare skede.
Det viktiga i denna metod är RED/GREEN delen som finns förklarad på många ställen och dessutom illustreras i ett gratis program som heter NUnit som är ett gratis program för utvecklare.
Hela grunden i systemet är att så länge du får antingen rena error meddelande genom (JIT) eller liknande eller får en röd markering i NUnit när du kör det så har du rättighet att ändra i koden, men så fort som varken debuggern eller NUnit visar några röda markeringar (fel) så är du färdig med kodningen och får under inga omständigheter ändra den utan att du med ett test scenario kan bevisa att den kan göra fel.

Med vänliga hälsningar
/WoTGM

RSS 2.0