Lite uppdatering om vad vi gjort denna vecka

Så har vi suttit och slö surfat och hoppats att allt kommer lösa sig tillslut?
Nej, dock har det funnits stunder då vi önskat att vi kunde ta en paus från denna del av programmeringen men den är nödvänlig.

Så vad har vi då gjort?
Jo vi har skapat yttligare en 3D motor vid sidan våran orginal motor, där ifrån har vi sedan byggt upp en helt ny terräng kod som ska göra att motorn blir snabbare.
Vi har också kollat igenom vilka typer av optimeringar som vore bäst för vårat spel, så vi startade med att kolla på Quadtree, insåg att detta inte var optimalt, då gick vi vidare med Octtree och det verkade lovande.
När vi läst igenom formel samlingar och exempel på andra implementeringar av detta så fick vi ett tips.
ROAM eller Realtime CameraDependent Optimally Adapting Mesh, och detta tackar vi en person som vi kan kalla för "Charles" för.
Vi har satt en deadline tills nästa måndag att få denna kod att fungera, och vi gör vårt bästa för att inte spräcka den.

Mvh WoT GM

Comments/Kommentarer

Comment here/Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0